
تیرورایک شرکت احراز هویت مصرف کننده کلمبیایی 15 میلیون دلار سرمایه در سری A جمع آوری کرده است که به طور مشترک توسط دو شرکت سرمایه گذاری مستقر در سیلیکون ولی اداره می شود.
Propel Venture Partners و Accel سرمایه گذاری در Truora را رهبری می کنند که ارزش این شرکت را پس از پول 75 میلیون دلار می کند.
Truora که در آگوست 2018 تأسیس شد، ابتدا بر بررسی پسزمینه پلتفرمهای گیگستر متمرکز بود. در سالهای 2018 و 2019، بزرگترین مشتریان آن شرکتهای خودرو بودند و با شیوع همهگیری، این شرکت شاهد افزایش تجارت الکترونیک و مشتریان بازار بود.
Truora در گروه Y Combinator Winter 2019 شرکت کرد و بلافاصله پس از آن به فناوریهای هویت دیجیتال و احراز هویت گسترش یافت. در ماه مارس، او 3.5 میلیون دلار در دور افتتاحیه، به رهبری Accel و Kaszek، به ارزش 15 میلیون دلار جمع آوری کرد.
امروزه Truora به عنوان یک توصیف می شود Startup SaaS که ابزارهای احراز هویت و ارتباطی را برای استارت آپ ها، بازارها، فناوری های مالی و بانک های آمریکای لاتین ایجاد می کند. این متخصص در احراز هویت و گنجاندن کاربر، عمدتاً از طریق WhatsApp است.
فناوری آن شامل ورودی خودکار با ویژگیهایی مانند تماسهای چت خودکار، تشخیص چهره، بررسی اسناد و بررسی پسزمینه است. در سال 2021، Truora تمرکز خود را روی WhatsApp منتشر کرد Truconnect در تلاشی برای کمک به شرکت ها برای اتصال و تأیید کاربران از طریق کانالی در دسترس تر است.
بنیانگذار و یکی از بنیانگذاران گفت: ما به شرکت ها اجازه می دهیم تعامل با مشتری را افزایش دهند، ترک تحصیل را کاهش دهند، پشتیبانی 360 مشتری ارائه دهند و حتی خدمات خود را بفروشند. مونس داشته باشیدکه به عنوان مدیر ارشد محصول محصول و مشاور سابق مک کینزی است.
امروزه، Truora بیش از 400 مشتری در 9 کشور آمریکای لاتین دارد. این مشتریان عبارتند از Rappi، Clara، Bancolombia، Adelantos، Mercado Libre، Didi، Homie و Global 66. او می گوید که به طور میانگین 400000 تا 500000 چک و چک در ماه گذشته بوده است و درآمد سالیانه آن بیش از 4 میلیون دلار است و انتظارات افزایش یافته است “بیش از ” 5 برابر در سال آینده.”
دیوید کوادرادو، یکی از بنیانگذاران و CTO، نزدیک به پنج سال را به عنوان مهندس در Twilio گذراند، در حالی که یکی از بنیانگذاران سزار پینو به مدت نزدیک به سه سال به عنوان مهندس در این شرکت کار کرد.
دفاتر این شرکت در کلمبیا، مکزیک، برزیل، شیلی، پرو و سانفرانسیسکو است. مونیس در حالی که دفتر مرکزی آن در کالی، کلمبیا است، به Truora گفت مرکز اصلی جدید یا دفتر در حال رشد مکزیکو سیتی است. در واقع، این استارت آپ قصد دارد تا بخشی از درآمد خود را برای گسترش پیشنهاد WhatsApp، که شامل ویژگی هایی مانند تماس خودکار، در مکزیک است، استفاده کند. در نهایت، همچنین میخواهد در برزیل گسترش بیشتری پیدا کند.
مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران دانیل بیلبائو می گوید که Truora قصد دارد با در دسترس قرار دادن محصولات خود برای شرکت هایی با منابع تکنولوژیک محدود، مانع ورود را کاهش دهد. او گفت که Truora می تواند در کمتر از دو هفته به هر یک از محصولات این شرکت ادغام شود. به گفته بیلبائو، محبوبترین کانال آن، WhatsApp، کمتر از یک روز طول میکشد تا با یک سازنده رشته بدون کد یکپارچه شود.
واتس اپ اغلب در آمریکای لاتین توسط حدود 80 تا 90 درصد از جمعیت استفاده می شود.
Bilboa، بانکدار سابق سرمایه گذاری در بانک آمریکا گفت: «با ایجاد امکان ادغام محصولات احراز هویت Truora در واتس اپ، این شرکت در حال باز کردن بازار هدف بالقوه 3.5 میلیارد دلاری در LatAm است.
Truora همچنین قصد دارد از سرمایه جدید خود برای استخدام استفاده کند و اصرار دارد که می خواهد در محل کار فرهنگی ایجاد کند “جایی که زنان بتوانند در آن پیشرفت کنند.” امروزه 70 درصد تیم مدیریتی این شرکت را زنان و 45 درصد از کارکنان آن را زنان تشکیل می دهند. این سازمان می گوید که هدف آن دستیابی به 50 درصد نمایندگی برابر با بیش از 50 شغل جدید “با تمرکز ویژه بر استعداد زنان برای محصولات و مهندسی” است.
به طور خاص، ده ها سرمایه گذار فرشته نیز در آخرین بودجه Truora سرمایه گذاری می کنند، از جمله مدیر عامل Rappi. Simon Borero، مدیر عامل Deel Alex Bouaziz، بنیانگذار Muni Maria Echeveri Gomez، مدیر عامل و بنیانگذار Jeeves Dilip Tajmon، بنیانگذار Bitsports تاتیانا فونتالوو، بنیانگذار Morado Angela Borero، بنیانگذار VaaS Valentina Wenge Valencia، Anna و توسط Searchlight، شریک GGV و هیوی لین، مدیر عامل سابق سرمایه و برایان رکورث، بنیانگذار Latitud.
به طور طبیعی، سرمایه گذاران Truora با پتانسیل این شرکت هماهنگ هستند. ریچ وونگ از Accel گفت که او به گروهی از بنیانگذاران متشکل از یک تیم فنی که قبلاً Twilio هستند و با سازندگان محصول و توسعه دهندگان بزرگ تجاری ترکیب شده اند جذب شده است.
او گفت: ترکیب تیم پایه بود. ما همچنین شاهد موفقیت این نوع کسب و کار در شرکت هایی مانند چکر بودیم، بنابراین یک تشابه مستقیم وجود داشت.
وونگ هم این را باور داشت منطقی بود که ارائهدهنده منطقهای/محلی «اولین کسی باشد که تفاوت فرهنگی را درک کندو مسائل محلی و تنظیم محصول با این نیازها.
او افزود: «برای مثال، در حالی که واتساپ در بسیاری از اقتصادهای نوظهور رایج است، در ذهن اکثر کارآفرینان دره سیلیکون اولویت کمتری دارد. بنابراین بینش تیم برای تمرکز بر موارد استفاده، نمونه خوبی از ارتباط با نیازهای منطقه ای است.
دیوید مورت، شریک Propel Ventures، گفت که او پنج سال است که بیلبائو را می شناسد و “از این فرصت استفاده کرد” و از او و تیمی که جمع آوری کرد حمایت کرد.
او گفت: «در حالی که محصولات احراز هویت و KYC بسیار رقابتی هستند، ویژگیهای متمایز اصلی Truora در نحوه ارائه فناوری نهفته است. “Truora قابلیت های خود را در واتس اپ در اختیار بخش مالی قرار می دهد و بخشی از جمعیت را هدف قرار می دهد که دسترسی به فین تک دشوار بود، ما پتانسیل های زیادی را در این مدل می بینیم.”