منو سایت

Voicy می خواهد گیمرها را با میم های صوتی جذب کند

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Log4Shell برای هک سرورهای VMWare استفاده می شود

اگر میم های استوک می تواند چیزی باشد، چه چیزی مانع از ویروسی شدن میم های صوتی به اشتراک گذاری می شود!؟ Voicy یک استارت آپ هلندی است که به امید هجوم به عرصه صدای اجتماعی و به دست آوردن دوستان در میان انبوه گیمرها / سازندگان، پلتفرمی برای کلیپ های صوتی تولید شده توسط کاربر (معمولاً چند ثانیه ای) ایجاد می کند و ابزارهایی برای ایجاد واکنش های احساسی ارائه می دهد. به اشتراک گذاری نمونه برای جعل پیام ها / جریان های خود.

پیش‌بینی اینکه این ایده به کجا می‌رود کار سختی نیست: فقط از شر ویدیوهای SFX و ترول خلاص شوید – که در این پلتفرم جدید برای صدای تولید شده توسط کاربر (یا، خوب، آزمایشی) واقعاً فراوان هستند. میم های صوتی اردک کسی هست؟

صداهای ویروسی دیگری نیز وجود دارد. بورات فیلم ها، به عنوان مثال، یا بازی ماهی مرکب صدا. به‌علاوه صدایی از میم‌های اینترنتی بسیار مشتاق به صورت صوتی. جان اولیور به طور مکرر فریاد می زند “GOOGLE IT!” یا ساکسیفون حماسی اپیک ساکس گای و غیره.

طبق راه‌اندازی، کاربر معمولی Voicy، جای تعجبی ندارد که جوان و شاد باشد – که چت صوتی گیمرها را به عنوان یک هدف کلیدی برای خطوط لوله یکپارچه‌سازی اجتماعی که او امیدوار است بسازد، پیش‌بینی می‌کند. تا کنون، یک ادغام امضا شده با برنامه پیام رسانی، وایبر، دارد، اما یک “API جهانی ساده” برای تشویق سایر پلتفرم ها به ثبت نام ارائه می دهد.

به طور خلاصه، ماموریت اعلام شده Voicy این است که برای کلیپ های صوتی همان کاری را که Giphy برای GIF انجام داد، انجام دهد.

فن هاوس توسط سازندگان ساخته شده است، برای سازندگان (و آنها این را معنی می کنند)

«ما می‌خواهیم راهی جدید برای افراد ایجاد کنیم تا بتوانند خود را خلاقانه در نحوه برقراری ارتباط بیان کنند. یکی از بنیانگذاران Xander Canon، Joey de Cruise و Milan Kokir در یک ایمیل گفتند، در مناطقی مانند بازی‌هایی که ارتباط تصویر یا متن نیز کار نمی‌کند، شکاف صوتی بزرگی برای افزایش تجربه وجود دارد.

همانطور که با میم ها و GIF ها دیدیم، مردم دوست دارند محتوای بسیار خلاقانه خود را ایجاد کنند. صدا این ظرفیت را دارد که تأثیری مشابه، اگر نگوییم بیشتر، بر ارتباطات مدرن داشته باشد. ما همه چیز را دیده‌ایم، از چت فوری گرفته تا شکلک‌ها و گیف‌هایی که مردم در سراسر جهان می‌خواهند با آن‌ها آزمایش کنند و فقط از نحوه برقراری ارتباط لذت ببرند – این یکی از موارد مشترک همه ما است. علاوه بر این، رقابت بین برنامه ها و پلتفرم ها بسیار زیاد است و همه آنها سخت کار می کنند تا پیشنهادات خود را چسبناک تر، سرگرم کننده و جذاب تر کنند. اینجاست که Voicy وارد بازی می‌شود.»

آنها افزودند: “از همان ابتدا، ما پلتفرم خود را توسعه دادیم تا به کاربران توانایی بیانی برای ایجاد ایجاد کنیم.” «فناوری ما مستقیماً از طریق رویکرد منبع باز به محتوا، با اقدامات پیشگیرانه لایه‌ای تا متوسط، به این هدف کمک می‌کند. با ادغام، رویکرد ما این است که پلتفرم خود را به پلتفرم های دیگر متصل کنیم و به کاربران دسترسی بیشتری به اشتراک گذاری محتوا بدهیم. با افزودن یک API عمومی، یکپارچگی بیشتر و یک پایه قوی در پلتفرم، ما معتقدیم که تاثیر ما می تواند تصاعدی باشد.”

به گفته بنیان‌گذاران، این پلتفرم در اکتبر 2020 به طور کامل راه‌اندازی شد و در این مرحله استفاده از آن را به 1.1 میلیون کاربر فعال در ماه افزایش داده‌اند (اگرچه این شامل استفاده از طریق Viber است، نه فقط گوش‌هایی که به پلتفرم خود می‌کشند).

سایر شاخص‌های استفاده مشترک آنها شامل این است که کاربران تاکنون حدود 145000 کلیپ صوتی ایجاد کرده‌اند که به طور متوسط ​​10000 کلیپ دیگر در ماه اضافه می‌شود. آنها همچنین می گویند که یک کاربر Voicy به طور متوسط ​​20 کلیپ صوتی پخش می کند و در هر بازدید یکی را به اشتراک می گذارد.

در حالی که پس از همکاری اخیر آنها با وایبر، کاربران آنجا بیش از 20 میلیون پیام صوتی ارسال کرده اند – که تنها در سه ماه 100 میلیون بار پخش شده است.

امروز اعلام شد که استارت آپ قصد دارد یک خط لوله ادغام شخص ثالث ایجاد کند تا با جمع آوری 1.2 میلیون یورو قبل از شارژ کردن، رشد بیشتری را تحریک کند. در نظر گرفتن عاشقان بالقوه در پلتفرم هایی برای پیام های اجتماعی، پخش جریانی و بازی ها. یا اصولاً هر جا میم های پر سر و صدا بتوانند مخاطبان سپاسگزاری پیدا کنند.

“یکپارچه سازی های بالقوه زیادی در پیام های اجتماعی مانند WhatsApp، FB Messenger وجود دارد. ویدئوی اجتماعی – اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، یوتیوب؛ بازی ها – Roblox، Ubisoft، Xbox، Discord؛ و پخش – Twitch، Streamlabs و Corsair، “آنها پیشنهاد می کنند و لیست پلتفرم های سطح بالای کاربران را رد می کنند.

پیش از تبلیغ Voicy توسط الیور ساموئر’s Global Founders Capital رهبری می‌شود و تعدادی از مدیران فنی ارشد نیز از شرکت‌هایی از جمله Twitch، Spotify، Deezer، Snapchat، Booking، Uber، Reddit، Acast و Tesla درگیر هستند.

سوچال میرپور از Global Founders Capital در بیانیه ای اظهار داشت: “Voicy یک شروع جدید بسیار هیجان انگیز است. به طور خلاصه، تیم قوی آنها به یک جامعه بزرگ از کاربران بسیار فعال تبدیل شده است که هر روز صدها قطعه محتوای صوتی جدید ایجاد می کنند. پتانسیل زیادی برای صدای کوتاه در ارتباطات اجتماعی وجود دارد. یک کاربر Discord به طور متوسط ​​285 دقیقه در روز را در چت صوتی Discord صرف می کند، مردم روزانه 7 میلیارد پیام صوتی را تنها در واتس اپ به اشتراک می گذارند و میلیاردها نفر از صدای کوتاه در ویدیوهای خود در TikTok یا Instagram استفاده می کنند. Voicy مفهوم جدیدی را به روی میز می آورد که آماده است تا بازار بزرگی را مختل کند – ما می دانستیم که باید سرمایه گذاری کنیم.

اما چرا کاربران شبکه به میم های صوتی نیاز دارند در حالی که قبلاً GIF های صوتی دارند؟ آیا این یک پیشنهاد خاص نیست – با توجه به همپوشانی موجود، به علاوه رقابت کلی (گسترده) از واکنش‌های دیگر که کاربران به راحتی می‌توانند برای بیان خود استفاده کنند، از ایموجی‌های قدیمی گرفته تا برچسب‌های قابل تنظیم و GIF‌های ویروسی؟

فرمت‌های پاسخ بی‌صدا (مانند فایل‌های GIF) همچنین یک مزیت بزرگ برای خدمه تلفن همراه بزرگ «هرگز صدا را افزایش نده» است – که وجود سکوت دوست‌داشتنی (پست صوتی نفرت‌انگیز) توضیح می‌دهد که چرا حتی ویدیوهای کوتاهی که برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شوند معمولاً با زیرنویس ارائه می‌شوند. برای ارائه یک جایگزین پخته برای درگیر کردن هر گوش. (و خوب، یک میم صوتی با صدای خاموش فقط چند پیکسل غم انگیز است، اینطور نیست؟ … با این حال، این احتمال وجود دارد که نسلی از کاربران قدیمی اینترنت در مقابل جوانتر باشد. 😬)

با کمال تعجب، کاربران Voicy تاکنون Gen Z یا Gen Alpha هستند و طبق گفته بنیانگذاران، دنبال کنندگان قوی در بین نسل TikTok / Roblox هستند. (“کاربران ما از ما برای بازی، ایجاد و پیام‌رسانی استفاده می‌کنند. در پایگاه کاربران ما، اکثر کاربران در ایالات متحده هستند (60%). اکثر کاربران زیر 35 سال (75٪ +) هستند.”

بنیانگذاران Voicy می‌گویند: «مزیت کلیپ صوتی نسبت به GIF/Sound GIF، کاربرد وسیع‌تر آن است. «در عمل، می‌توانید از یک کلیپ صوتی در جریان خود، در طول بازی یا برای ویرایش ویدیو یا ویدیوی TikTok / YouTube Short خود و همچنین استفاده از آن در پیام‌ها استفاده کنید. به دلیل تجربه کاربری و محدودیت های عملی، نمی توانید این کار را با GIF های صوتی انجام دهید.

این سه نفر که خود گیمرهای مشتاق هستند، افزودند: «مم‌های صوتی ضبط‌های صوتی سرگرم‌کننده، نمادین و منحصربه‌فردی برای اشتراک‌گذاری هستند که می‌توانند در هر شکلی از ارتباط آنلاین برای بیان افکار یا احساسات در یک زمینه خاص استفاده شوند».

خطرات کپی رایت چطور؟ چگونه با این مشکل برخورد می کنید؟ Voicy در حال حاضر به هیچ محتوای صوتی مجوز نمی دهد، اما بنیانگذاران پیشنهاد می کنند که ممکن است در آینده این کار را انجام دهند. در حال حاضر، آنها برای بازیافت نمونه بر استفاده منصفانه تکیه می کنند (به علاوه پلت فرم آنها از گزارش دهی و مراحل حذف DCMA پشتیبانی می کند). آنها می گویند که از یک سرویس شخص ثالث نیز استفاده می کنند تا انتقال نمونه های محافظت شده را به پلتفرم های شخص ثالثی که با آنها ادغام می کنند متوقف کنند.

اگرچه هنوز خیلی زود است که چنین محصولی با تمرکز بر مصرف‌کننده بر کسب درآمد تمرکز کند، تیم می‌گوید که Voicy را به عنوان یک بازار می‌سازد – و در نهایت قصد دارد بر نیازهای جامعه سازندگان تمرکز کند.

آنها به TechCrunch گفتند: «ما معتقدیم فرصت بلندمدت ما این است که سازندگان را قادر به کسب درآمد از محتوای خود کنیم. «از آنجایی که اقتصاد سازندگان به سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد، ما بستری برای ایجاد، کلیپ، توزیع، سود و ساختن جامعه‌ای حول هویت سالم آن‌ها فراهم می‌کنیم. با یک شبکه و پلتفرم یکپارچه بزرگ به عنوان مقصد نهایی برای مصرف و درگیر شدن با صداها و سازندگان صدا، Voicy می تواند از کتابخانه و ادغام های خود درآمد کسب کند. Voicy می تواند ارزش زیادی هم برای طرف عرضه و هم برای طرف تقاضا ایجاد کند.

«به‌ویژه، مدل کسب‌وکار ما بر روی صدور مجوز فرعی ویدیوها و ارائه ویژگی‌های درجه یک اضافی برای سازندگان تمرکز خواهد کرد تا بهترین کار را انجام دهند: ایجاد محتوا. این محتوا می‌تواند به شرکای یکپارچه‌سازی، طرفداران، سایر سازندگان و کاربران درجه یک مجوز فرعی داده شود.

لینکتری می گوید تنها 12 درصد از سازندگان تمام وقت بیش از 50000 دلار در سال درآمد دارند.

TikTok اولین ابزار وام دادن به سازندگان خود را راه‌اندازی می‌کند تا به سازندگان ویدیو کمک کند تا الهام‌بخش خود را نقل کنند