منو سایت

Waymo برای مخفی نگه داشتن جزئیات ایمنی روباتاکسی، قوانین دادگاه

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

Waymo، بخش رانندگی خودمختار آلفابت، روز سه‌شنبه زمانی که دادگاه کالیفرنیا حکم داد که می‌تواند برخی از جزئیات مربوط به فناوری AV خود را مخفی نگه دارد، برنده شد.

این شرکت در اواخر ژانویه علیه دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا شکایت کرد تا برخی از اطلاعات مربوط به مجوز خود برای استقرار خودروی خودران و همچنین ایمیل‌های بین DMV و شرکت را حفظ کند که توسط یک درخواست ثبت عمومی که در اصل توسط شخص ثالث ناشناس ارسال شده بود ویرایش شده بود.

حکم دادگاه عالی کالیفرنیا در ساکرامنتو می تواند سابقه ای برای حفاظت بیشتر از اسرار تجاری، حداقل در صنعت خودروهای خودمختار، که شامل دسترسی عمومی به اطلاعات مرتبط با امنیت عمومی است، اما شرکت ها ادعا می کنند حاوی اسرار تجاری هستند، ایجاد کند.

Waymo در شکایت خود استدلال می‌کند که وادار کردن آن به افشای اسرار تجاری، سرمایه‌گذاری‌اش در فناوری رانندگی خودکار را تضعیف می‌کند و «اثر سردکننده‌ای در صنعت» خواهد داشت که در آن DMV دیگر فضای امنی برای شرکت‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شفاف درباره فناوری‌هایشان نیست.

یکی از سخنگویان Waymo گفت: “ما خوشحالیم که دادگاه تصمیم درستی را در اجابت درخواست Waymo برای دستور مقدماتی اتخاذ کرد، به استثنای افشای اسرار تجاری حساس به رقابت که Waymo در درخواست مجوز ارائه شده به CA DMV گنجانده بود.” TechCrunch. ما به اشتراک‌گذاری آشکار داده‌های ایمنی و سایر داده‌های مربوط به فناوری و عملیات رانندگی خودران ادامه خواهیم داد، در حالی که اذعان داریم که اطلاعات فنی دقیقی که با تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک می‌گذاریم همیشه برای به اشتراک گذاشتن با عموم مناسب نیست.

مانند هر شرکت فناوری رانندگی خودمختار که می‌خواهد در کالیفرنیا آزمایش و استقرار کند، Waymo باید اطلاعاتی در مورد اقدامات ایمنی و فناوری خود به DMV ارائه می‌کرد که با سؤالات خاص‌تری دنبال شد. زمانی که DMV درخواست سوابق عمومی برای اطلاعات مربوط به درخواست مجوز Waymo را دریافت کرد، آژانس به Waymo این فرصت را داد تا هر بخش را که معتقد است ممکن است اسرار تجاری را فاش کند سانسور کند. Waymo این کار را انجام داد و DMV بسته را با قطعات بزرگ مسدود شده برای شخص ثالث ارسال کرد. به گفته Waymo، متقاضی وقفه‌ها را به چالش کشید و DMV، چون نمی‌خواست در این میان گیر بیفتد، به Waymo توصیه کرد که یک دستور بازآموزی موقت علیه DMV ارسال کند. سپس یک قاضی در 2 فوریه دستور منع را صادر کرد و به Waymo فرصت بیشتری داد تا به دنبال دستوری مبنی بر ممنوعیت افشای مطالب به شکل ویرایش نشده آن برای همیشه باشد.

Waymo شکایت کرده است زیرا می‌خواهد از جزئیات نحوه شناسایی و پیمایش دستگاه‌های AV خود در شرایط خاص، نحوه تعیین شرایطی که در آن AV کنترل را به راننده انسانی باز می‌گرداند، زمان ارائه پشتیبانی از ناوگان AV و نحوه برخورد شرکت با آن محافظت کند. طبق محاکمه، حوادث فروپاشی و درگیری ها.

بیانیه Waymo به دادگاه گفت: «این تلاش‌های تحقیق و توسعه سال‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مالی عظیم طول می‌کشد. توسعه AV Waymo به عنوان بخشی از Google در سال 2009 آغاز شد، قبل از اینکه Waymo در سال 2016 به شرکت خود تبدیل شود. بنابراین، AV های Waymo بیش از 12 سال است که توسعه یافته اند. Waymo مبالغ قابل توجهی را در تحقیق و توسعه محصولات AV خود سرمایه گذاری می کند.

با این حال، تعیین اینکه آیا این اطلاعات واقعاً حاوی اسرار تجاری است، بدون اینکه بتوانیم هیچ یک از آنها را ببینیم، دشوار است.

به TechCrunch گفت: «سؤال این است که آیا شرکت فقط با به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با دیگران می تواند ارزش اقتصادی کسب کند؟»

اشکالات نرم افزاری که مشکلات مربوط به درک اشیاء یا پیش بینی نحوه رفتار سایر عوامل در جهان را توضیح می دهند، برای مثال، بسیار محرمانه هستند زیرا می توانند اطلاعاتی را در مورد نحوه عملکرد فناوری آشکار کنند، و به رقبا اجازه می دهند آن را کپی یا کپی کنند، یا فقط قضاوت کنند که در کجا. وانسلی گفت که آنها نسبت به یک تجارت خاص هستند. بنابراین منطقی است که یک شرکت مایل به اشتراک گذاری این اطلاعات به صورت عمومی نباشد. با این حال، اگر تنظیم‌کننده اطلاعات بیشتری را تحت وعده محرمانه‌بودن می‌خواست، وانسلی گفت که بسیار مایل به اشتراک‌گذاری خواهد بود زیرا معتقد است تنظیم‌کننده می‌داند این فناوری کامل نیست و به جای کاهش آن به صفر، بیشتر به فکر کاهش ریسک است.

وانسلی گفت: “من به شکایت ارائه شده توسط Waymo نگاه کردم و دسته بندی اطلاعاتی که آنها در مورد آنها صحبت می کنند بسیار گسترده است.” “آیا اسرار تجاری در این مجموعه اطلاعاتی که آنها ارسال کردند وجود دارد؟” احتمالاً تعدادی وجود دارد. آیا این شامل تمام اطلاعاتی است که ارسال کرده اند؟ تقریباً مطمئناً خیر. تنها چیزی که من را شگفت زده می کند این است که اگر هر چیزی که آنها ادعا می کنند یک راز تجاری است در واقع یک راز تجاری باشد. اما بدون دانستن اطلاعات خاصی که آنها با تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک می‌گذارند، درک آن سخت است.”

و اکنون عموم مردم هرگز درک نمی کنند. در حالی که جامعه تجاری ممکن است این نتیجه را موفقیت آمیز بداند، ایالت کالیفرنیا و جامعه در کل ممکن است نگرانی های مشروعی در مورد ایمنی عمومی در مورد وسایل نقلیه خودران داشته باشند و ممکن است به تنظیم کننده های خود برای تصمیم گیری از طرف آنها اعتماد نداشته باشند.

فناوری AV بسیار پیچیده و پیچیده است و بسیاری از رگولاتورها دقیقاً مهندس نیستند. برخی استدلال می کنند که مردم حق دارند بررسی کنند که تصمیمات انتقادی و عمومی گرا به درستی از طریق مواردی مانند جلسات عمومی یا تحقیقات آکادمیک گرفته شده است.

رایان کوپلمن، وکیل مالکیت معنوی و شریک Alston & Bird، برای TechCrunch گفت: «من فکر می‌کنم از برخی جهات، این در قلب چگونگی افزایش اعتماد عمومی به وسایل نقلیه عمومی است، اگر فقط یک جعبه سیاه باشد؟» “و این یک مشکل بزرگ در مورد وسایل نقلیه خودران است، جایی که بسیار ساده است، داده ها وارد می شوند، داده ها خروجی می شوند و نتایج نشان می دهد که ایمن است. بنابراین شرکت ها خواهند گفت که شما نیازی به دانستن آنچه در جعبه سیاه می گذرد ندارید، فقط بدانید که امن است و به ما اعتماد کنید. و به DMV اعتماد کنید، که به جعبه سیاه نگاه کرد و از آن امضا کرد، و این باید به اندازه کافی برای عموم خوب باشد.

به نوبه خود، Waymo به گستره اطلاعاتی که با مردم به اشتراک می‌گذارد، اشاره کرد تا هر گونه ترس در مورد فناوری خود را از بین ببرد. به عنوان مثال، یک گزارش ایمنی AV منتشر کرد، یک خودارزیابی ایمنی را به وزارت حمل و نقل ایالات متحده فرستاد، و راهنمای تعامل مجری قانون و شرح مفصلی از روش‌های ایمنی آن را منتشر کرد.