منو سایت

Waymo هزینه سواری رباتیک را در سانفرانسیسکو شروع خواهد کرد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
Waymo هزینه سواری رباتیک را در سانفرانسیسکو شروع خواهد کرد

Waymo، واحد خودگردان آلفابت، مجوز کمیسیون خدمات اجتماعی کالیفرنیا را دریافت کرده است، که به آن اجازه می دهد برای سفر با وسایل نقلیه خودران خود در سانفرانسیسکو از سواران هزینه دریافت کند. اما یک اپراتور ایمنی انسانی باید طبق مفاد مجوز حضور داشته باشد.

ارائه این مجوز از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) یکی از آخرین گام های این شرکت در جهت تجاری سازی AV در سانفرانسیسکو است. سپتامبر گذشته، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا به Waymo مجوزی برای استقرار در شهر اعطا کرد که به شرکت اجازه می‌داد برای خدمات ارائه شده توسط AV غرامت دریافت کند.

این مجوز به Waymo اجازه نمی داد که به طور خاص برای خدمات روباتاکسی هزینه دریافت کند، اما این شرکت موفق شد از تحویل خودکار درآمد کسب کند. در ماه نوامبر، Waymo با سوپرمارکت های زنجیره ای Albertsons همکاری کرد تا مواد غذایی را به مشتریان منتخب در سانفرانسیسکو تحویل دهد.

از آگوست گذشته، Waymo به اعضای برنامه آزمایش کننده معتمد خود، یک گروه ثابت شده از افراد که با ارائه بازخورد دقیق در مورد تجربه رانندگی خود، به شرکت کمک می کنند تا در مورد خدمات خود اطلاعات بیشتری کسب کند، سفر بدون حقوق در سانفرانسیسکو را ارائه کرده است. ویمو گفت که آنها همچنین در حال امضای توافقنامه عدم افشا هستند تا بخشی از ده ها هزار لیست انتظار باشند.

طی چند هفته آینده، Waymo این برنامه را گسترش خواهد داد تا سفرهای پولی را در هر نقطه از منطقه خدمات Waymo SF 24/7 ارائه دهد.

نیک اسمیت، سخنگوی Waymo به TechCrunch گفت: «ما یک رویکرد گام به گام برای به کارگیری تجربه عمومی کاملاً خودمختار خود اتخاذ می کنیم. این رویکردی است که ما در آریزونا اتخاذ کرده‌ایم – عمیقاً در تمرکز ما بر ایمنی ریشه دارد – و این رویکردی است که در هر یک از شهرهایی که در آینده در آنها فعالیت می‌کنیم، اتخاذ خواهیم کرد. ما با یک متخصص مستقل پشت فرمان شروع می کنیم، که در حالت خودکار کار می کند، و قبل از شروع شارژ، سفرها را برای گروه منتخبی از آزمایش کنندگان مورد اعتماد به صورت رایگان باز می کنیم. در نهایت ما به حالت استارت فقط برای سوارکار (بدون هیچ شخص دیگری در ماشین) تغییر می کنیم. این بار به ما کمک می کند تا نحوه اجرای سرویس خود را یاد بگیریم و برای ما در آریزونا، جایی که ده ها هزار سفر را در حالت فقط سوار برای هزاران سوار انجام داده ایم، به خوبی کار می کند.

این شرکت تعداد جگوار I-PACE خودران خود را در ناوگان خود به اشتراک نمی‌گذارد، اما آخرین گزارش فصلی CPUC نشان می‌دهد که Waymo حدود 100 وسیله نقلیه برای سفر سواره در هر زمان در طول دوره گزارش دارد.

Waymo One، خدمات مسافرتی این شرکت، اکنون در فینیکس، آریزونا به عنوان یک سرویس بدون راننده در دسترس است و باید نشان دهد که این سرویس چقدر ممکن است هزینه داشته باشد. گزارش اخیر CNBC نشان داد که یک سفر 5 مایلی که 14 دقیقه طول می کشد در نهایت حدود 1 دلار در دقیقه هزینه دارد. میانگین سفر با اوبر حدود 0.40 دلار در دقیقه است.

اسمیت گفت: “قیمت ها منطقی و قابل رقابت با سایر خدمات در سانفرانسیسکو خواهد بود، اما ما در حال حاضر جزئیاتی برای به اشتراک گذاشتن نداریم.”

اسمیت گفت، هنگامی که Waymo انتقال کامل به سفرهای پولی را انجام دهد، پیشنهاد سفر رایگان به آزمایش کنندگان معتمد در سانفرانسیسکو را متوقف خواهد کرد.

بزرگترین رقیب Waymo در شهر، کروز، در همان روزی که Waymo گواهینامه رانندگی دریافت کرد، گواهینامه رانندگی را از کالیفرنیا DMV دریافت کرد و از اوایل فوریه سفر رایگان بدون اپراتور را به عموم مردم ارائه کرده است. کروز همچنان در انتظار تایید CPUC برای هزینه این سفرها است. Waymo از اظهار نظر در مورد اینکه آیا برای گواهینامه رانندگی به DMV درخواست داده است یا خیر، خودداری کرد.