
استارتآپ فرانسوی Weglot مجموعهای از سرمایهگذاری 50 میلیون دلاری (45 میلیون دلاری) سری A از Partech را تکمیل کرده است. این شرکت یک راه حل ترجمه برای وب سایت ها ساخته است. به شما کمک می کند بدون تنظیمات زیاد و بدون نیاز به تغییر به پلتفرم CMS یا تجارت الکترونیکی، زبان های بیشتری را به سایت خود اضافه کنید.
و این کلید درک موقعیت Weglot است. افزونه های ترجمه وردپرس Shopify مدتی است که وجود داشته است. اما Weglot میخواهد یک محصول جهانی ایجاد کند که برای هر تجربه وب کار کند.
دو راه برای استفاده از Weglot وجود دارد. می توانید آن را با یک افزونه به وب سایت موجود خود اضافه کنید – بنابراین Weglot با WordPress، Shopify، Wix و WooCommerce کار می کند. اگر یک شرکت کوچک را اداره می کنید و یک توسعه دهنده وب اختصاصی ندارید، می توانید بدون نوشتن یک خط کد، Weglot را نصب کنید.
راه دیگر این است که می توانید چندین خط جاوا اسکریپت را به آن اضافه کنید <head>
نشانک در وب سایت شما Weglot از این رویکرد برای Webflow، Squarespace و BigCommerce استفاده می کند. همچنین باید رکوردهای DNS خود را برای ایجاد زیردامنه یا زیر شاخه ها برای زبان های جدید تنظیم کنید.
در سرورهای Weglot، این شرکت به طور خودکار محتوای سایت را شناسایی و دانلود می کند. مشتریان Weglot می توانند از ترجمه خودکار برای شروع با زبان های جدید استفاده کنند.
این شرکت همچنین یک داشبورد ارائه می دهد تا بتوانید خود را در محتوای خود غرق کنید و ترجمه های بهتری ایجاد کنید. شما می توانید به مترجمان حرفه ای دسترسی داشته باشید و ترجمه ها را از این رابط مدیریت کنید.
سپس شما یک سایت چند زبانه دارید. هر بار که بازدیدکننده سایت شما را بارگذاری می کند، وب سایت به زبان پیش فرض مورد علاقه او بارگیری می شود. اگر میخواهید گزینههای زیادی ارائه دهید، میتوانید یک سوئیچ زبان در گوشه وبسایت خود اضافه کنید.
اگرچه ترجمهها در سرورهای Weglot ذخیره میشوند، Weglot زیر شاخهها یا زیر دامنههای خاصی را برای هر زبان ایجاد میکند. به این ترتیب، گوگل و سایر موتورهای جستجو می توانند هر نسخه زبان وب سایت شما را فهرست کنند. ابرداده ها و کلمات کلیدی را نیز می توان با Weglot ترجمه کرد.
راه اندازی یک اشتراک ماهانه بسته به تعداد زبان ها و کلمات مورد نیاز شما هزینه می کند. سال گذشته، Weglot به 11 میلیون دلار (10 میلیون یورو) درآمد تکراری سالانه رسید. برای استارت آپی که از زمان تأسیس خود در سال 2017، سرمایه خارجی جذب نکرده است، بد نیست.