در اواسط سال 2020، اجاره کوتاه مدت Lyric Hospitality راه اندازی شد با درب بسیاری از مکان های آن در جایی که به طور گسترده قربانی دیگری از یک بیماری همه گیر در نظر گرفته می شد.
اما شرکت سانفرانسیسکو – که میخواست به افرادی کمک کند که تصمیم بگیرند در هتل بمانند یا Airbnb – آماده سقوط بدون جنگ نبود. الان داره میچرخه جنبه نرمافزاری کسبوکار او، از جمله ابزار قیمتگذاری مسکن که او ساخته بود، و این اسپینآف 16 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.
Highgate Ventures و NEA با همکاری یکدیگر دور را رهبری کردند کابین فرمانکه شامل مشارکت Fifth Wall، Certares، RXR، SignalFire و PAR Capital و دیگران بود.
بسیاری از تیم اصلی Lyric دوباره جمع شدند و تصمیم گرفتند بر روی ساخت Wheelhouse امروزی تمرکز کنند، زیرا محیط کار از راه دور ناشی از همهگیری COVID-19 باعث شد افراد بیشتری به دنبال اجاره طولانیمدت باشند.
و تعدادی از شرکت سرمایه گذاران در این روند با این تیم ماندند.
لیریک در طول زندگی خود نزدیک به 180 میلیون دلار بدهی و حقوق صاحبان سهام ارائه کرده است. سرمایه گذاران درگیر Airbnb، Tishman Speyer، RXR Realty، Obvious Ventures، SineWave، Dick Costolo و Adam Bain، Barry Sternlicht، NEA، SignalFire، Fifth Wall و Tusk Ventures.
در مصاحبه ای با TechCrunch، بنیانگذار و مدیر عامل Wheelhouse اندرو کیچل جزئیات کسب و کار اصلی، بودجه جدید و برنامه های آینده شرکت را به اشتراک گذاشت.
قبل از همهگیری، Lyric نرمافزاری به نام Wheelhouse Pro را به عنوان بخشی از مجموعه بزرگتر فناوریهای مهماننوازی خود توسعه داد. علاوه بر این، Lyric همچنین موجودی، از جمله ملک را که به گفته او یک هتل با ارزش شماره 1 در نیویورک است، طراحی و مدیریت می کند..
“او به تککرانچ گفت: «شاید بدترین مکان برای قرار گرفتن در یک بیماری همهگیر مانند این، توسط یک شرکت مهماننوازی پرخطر متمرکز بر مسافران شرکتهایی که در معرض شهری قرار دارند، پشتیبانی میشود.» “ما در مارس 2020 با درآمدی که در واقع به نظر می رسید یک رکورد برای ما بود، پشت سر گذاشتیم. و سپس، به معنای واقعی کلمه از اول مارس به بعد، ما تازه شروع به لغو کار کردیم و اشتغال به 8 تا 10 درصد در سراسر جهان کاهش یافت.
مدیران شرکت باور نداشتند که در وضعیت مالی برای زنده ماندن از بیماری همه گیر هستند، و به جای طولانی کردن کار، تعداد کارمندان را از 150 به 15 در اواسط سال 2020 کاهش دادند. جو فریمن، یکی از بنیانگذاران و رئیس جمهور، شرکت را در ماه می ترک کرد. به دنبال گزینه های دیگر کسانی که باقی ماندند انرژی خود را بر ساختن فناوری اصلی Lyric متمرکز کردند.
کیچل به TechCrunch گفت: «وقتی کووید شیوع پیدا کرد، ما مجبور شدیم شرکت عامل خود را ببندیم و تمرکز خود را به Wheelhouse تغییر دهیم. “ما توانستیم نرم افزاری را که برای مجموعه Lyric ایجاد کرده بودیم استفاده کنیم تا Wheelhouse را بهتر و حرفه ای تر کنیم.”
پس از حدود 10 ماه “ساخت”، در فوریه 2021، تیم Wheelhouse Pro را راه اندازی کرد، نرم افزار آن که برای کیف پول های بزرگ طراحی شده است. وی افزود: با جمع آوری کمک های مالی جدید، این شرکت “به طور رسمی این نرم افزار را از Lyric راه اندازی می کند.”
کیچل گفت: «کووید در نهایت باعث ایجاد الگوهای سفر و تغییرات غیرمنتظره ای در نحوه اقامت و سفر مردم شده است. بنابراین وقتی کووید شیوع پیدا کرد، اساساً تصمیم گرفتیم که بگوییم: «هی، شرکت عامل ما نمیتواند مانند OpCo دوام بیاورد، اما ما در واقع فناوریهای بسیار جالبی ساختیم که فکر میکنیم نسل بعدی اپراتورها و شرکتهای مهماننوازی مایل به استفاده از آنها هستند.» ‘ ”
با این کار، از یک شرکت B2C به B2B گسترش یافت.
کیچل Wheelhouse را به عنوان یک پلت فرم فین تک برای فضای اجاره ای انعطاف پذیر بیش از 500 میلیارد دلار توصیف می کند که شامل قیمت گذاری و تامین مالی می شود. Airbnbs حرفه ای و اجاره های شرکتی را در نظر بگیرید. این شرکت میگوید که فناوری آن بیش از دو سال است که وجود دارد، اما اخیراً از Lyric جدا شده و روی پای خود بایستد.
کیچل توضیح می دهد: «آنچه در Lyric ایجاد کردیم اساساً مدیریت درآمد خودکار بود. ما یک ملک یا خانه را تصاحب می کنیم و آن را به صورت پویا ارزیابی می کنیم تا به مالک کمک کنیم درآمد بیشتری کسب کند. ما مجموعه کاملی از ابزارها را ساخته ایم که تیم ما از آنها برای مدیریت درآمد در املاک مختلف استفاده می کند.
بنابراین Wheelhouse چه مزایایی می تواند برای ارائه دهندگان اقامت کوتاه و متوسط داشته باشد؟ کیچل ادعا می کند که تامین کنندگان می توانند 20٪ بیشتر از املاک اجاره ای خود درآمد کسب کنند و می توانند “پرتفوی های عظیم و توزیع شده” را هنگام استفاده از فناوری شرکت مدیریت کنند. در واقع، برخی از رقبای سابق Lyric اکنون کاربران Wheelhouse هستند، از جمله شرکت های ریسک گریز مانند Mint House، Blackswan، Jurny و Sextant Stays.
اعتبار تصویر:Steeringhouse / عکس توسط Sextant Stays
“کیشل گفت: ما هنوز میزبان ها و کارآفرینان فردی با تبلیغات متعددی داریم که کسب و کار خود را بر اساس فناوری ما ایجاد می کنند، و ما افرادی با بیش از 1000 آگهی داریم. ما با شرکتهای چند خانوادهای کار میکنیم که هم اقامت کوتاهمدت را به عنوان بخشی از مجموعه خود در نظر میگیرند و هم یک دسته نوظهور بسیار جالب با مدت زمان متوسط، که میتواند از اقامت 30 روزه تا نه ماهه باشد.
وی افزود: «مردم سبک زندگی انعطاف پذیری را در پیش می گیرند. و به گفته کیچل، همکاری با تعدادی از شرکتهای متمرکز بر اقامت میانمدت، بازار مشترک آدرسپذیر (TAM) آن را بهطور قابلتوجهی گسترش داده است.
Wheelhouse می گوید در نه ماه گذشته به طور کلی 100 درصد و در سه ماهه اول 45 درصد رشد داشته است. تجارت B2B او، به ویژه، در 9 ماه گذشته 500٪ تا 600٪ رشد کرده است و اکنون سریعترین رشد و بیشتر تجارت او است. با نگاهی به آینده، این شرکت قصد دارد Wheelhouse Everywhere را راه اندازی کند، که آن را به عنوان یک روش قیمت گذاری توصیف می کند – از 42 کشور در سراسر جهان.
این شرکت قصد دارد از سرمایه خود برای “نهایی کردن” فناوری اصلی که از Lyric به ارث برده است استفاده کند، در قیمت میان مدت باقی بماند و برخی تعهدات را انجام دهد.
«از آنجایی که تیمهای بزرگتر به پذیرش Wheelhouse Pro ادامه میدهند، ما بر روی افزودن ویژگیهایی متمرکز شدهایم که تنظیم، ردیابی و برقراری ارتباط در مورد استراتژیهای درآمد پلتفرم ما را برای تیمها آسانتر میکند. کیشل به TechCrunch گفت: ما همیشه در تحقیقات دادهها برای بهبود مکانیسم قیمتگذاری ML سرمایهگذاری میکنیم. گرفتن اجاره های کوتاه مدت یک چالش است و به داده ها و موتور ما نیاز دارد.
شریک اصلی NEA، ریک یانگ، برای اولین بار در اواسط سال 2017 در Lyric سرمایه گذاری کرد و در طول توسعه و توسعه مداوم با شرکت در تماس نزدیک بود.
کیشل به یاد میآورد که یانگ از ابتدای همهگیری از همهگیری حمایت کرده بود و بلافاصله از طریق تلفن با تیم اجرایی Lyric تماس گرفت تا به آنها کمک کند تا در هنگام کاهش استخدام، استراتژی طراحی کنند.
یانگ به TechCrunch گفت: «بسیار جالب است که ببینیم این شرکت واقعاً چقدر سریع جدیت وضعیت را درک کرد و توانست از آن خارج شود تا بفهمد امروز کجا هستیم، که موقعیت جالب و بسیار قویتری است. “این یک تیم کوچک است، اما میلیون ها ARR درآمد دارد و شما اغلب آن را نمی بینید.”
یکی دیگر از شرکتهای تحت حمایت سرمایهگذاری که بر روی انعطافپذیری شرکتها متمرکز است، Zeus Living است که سال گذشته 55 میلیون دلار جمعآوری کرد. در ابتدا فقط بر روی مسافران تجاری متمرکز بود، اما اکنون با مشارکت با صاحبان خانه، اجاره های انعطاف پذیری را نیز به مردم ارائه می دهد. Airbnb نیز در این استارتاپ سرمایه گذاری می کند.