
امروز، یوتیوب برای اولین بار اعلام کرد که برنامه های تلویزیونی رایگان را با پشتیبانی آگهی های بازرگانی پخش خواهد کرد – اقدامی که آن را در رقابت مستقیم تری با تعداد رو به رشد سرویس های پخش رایگان در بازار، از جمله Tubi، Pluto TV، The Roku Channel، قرار می دهد. تلویزیون IMDb، Xumo، Plex و Peacock در NBCU. این شرکت گفت که در ابتدا به کاربران خود در ایالات متحده دسترسی به بیش از 4000 قسمت تلویزیونی رایگان از برنامهها، از جمله “آشپزخانه جهنمی”، “آندرومدا”، “هارتلند” و موارد دیگر را ارائه میدهد. او قصد دارد هر هفته 100 عنوان دیگر از جمله نمایش ها و فیلم ها را برای پخش رایگان به مجموعه خود اضافه کند.
یوتیوب در حال حاضر خانه تعدادی فیلم رایگان است که توسط تبلیغات پشتیبانی میشوند، بنابراین راهاندازی تلویزیون رایگان امروز به جای اینکه چیزی کاملاً جدید برای شرکت باشد، گسترش تلاشهای موجود در جریان پخش رایگان است.
یوتیوب در حال حاضر میزبان بیش از 1500 فیلم از شرکت هایی مانند Disney Media & Entertainment Distribution، Warner Bros.، Paramount Pictures، Lionsgate، FilmRise و دیگران است. به عنوان مثال در این ماه فیلم های جدیدی مانند Gone in Sixty Seconds، Runaway Bride و Legally Blonde از جمله فیلم های جدید اضافه شده است.
اما صنعت پخش گستردهتر – از جمله تبلیغاتی و مبتنی بر اشتراک – به جای فیلمها به سمت تلویزیون گرایش دارد. پروژه های اصلی جدید، که احتمالاً فیلم یا حداقل مینی سریال هستند، در دوره های قبلی، اغلب به صورت نمایش های شفاف منتشر می شوند. سازندگان پلت فرم نیز این روند را دوست دارند، زیرا به این معنی است که کاربران ساعت های بیشتری را برای تماشای محتوا در خدمات خود ثبت می کنند. استعداد و پول مدتهاست که دنبال میشود و سریالهای تلویزیونی هم مورد توجه منتقدان قرار گرفتهاند و هم به رسمیت شناخته میشوند، که اغلب در سالهای اخیر فقط به فیلمهای هالیوود داده میشوند.

اعتبار تصویر: یوتیوب
در همین حال، پخش رایگان تلویزیون در حال حاضر باعث رشد بیشتر در بازار پخش گسترده تر شده است.
به گفته کانتار، 85 درصد از خانوادههای ایالات متحده اشتراک ویدیویی دارند، اما رشد سه ماهه عمدتاً از طریق تلویزیون رایگان، پشتیبانی شده از آگهی و خدمات ویدیویی مبتنی بر تقاضا است. 18 درصد از خانواده های ایالات متحده در حال حاضر از حداقل یک سرویس تلویزیونی رایگان استفاده می کنند که تا سه ماهه چهارم سال 2021 پشتیبانی می شود، رقمی که از سه ماهه چهارم سال قبل بیش از دو برابر شده است. کانتار گفت که اکثر کاربران جدید در سه ماهه گذشته کسانی بودند که برای حساب های Peacock، IMDb TV، Tubi و The Roku Channel ثبت نام کردند.
در همین حال، یوتیوب ردپای قابل توجهی از تلویزیون متصل در ایالات متحده دارد، اگر تلویزیون رایگان نباشد. داده های نیلسن نشان می دهد که یوتیوب در دسامبر 2021 به بیش از 135 میلیون نفر در تلویزیون های متصل در ایالات متحده رسیده است. اما وقتی کاربران برنامه های تلویزیونی را در YouTube جستجو می کنند، آنها را به اجاره یا خرید عناوین مورد نظر هدایت می کند – نمایش رایگان اینطور نیست. یک گزینه بود
این با راه اندازی سرویس تلویزیون رایگان در حال تغییر است. یوتیوب می گوید اکنون بنرهای ناوبری و همه جانبه جدیدی را معرفی می کند که به کاربران کمک می کند نحوه تماشای خود را انتخاب کنند – یا با اجاره یا خرید، مانند قبل، یا به صورت رایگان با تبلیغات در صورت موجود بودن. یوتیوب میگوید در همین حال، وقفههای تبلیغاتی بسته به بینندگان و زمینهای که در آن برنامهها را تماشا میکنند، از نظر فراوانی متفاوت است. بیشتر تبلیغات از طریق برنامه YouTube Select فروخته می شود.
فراتر از تعداد انگشت شماری از نامهای بزرگتر، بسیاری از نمایشهایی که به صورت رایگان ارائه میشوند، سریالهای قدیمیتری هستند، مانند «پدر بهتر میداند»، «معمای حلنشده»، «21 جامپ استریت»، «نمایش کارول برنت»، «این دختر» “ماشین 54، کجایی؟”، “رنجر تنها”، “هوپالونگ کسیدی”، “خنده در”، “نمایش دیک ون دایک” و دیگران. بسیاری از نمایشهای رایگان تنها 1 یا 2 فصل ارائه میدهند، حتی اگر سریال بیشتر طول بکشد. این کتابخانه بلافاصله یوتیوب را به بهترین مقصد تلویزیونی رایگان تبدیل نمی کند، اما می تواند به کاهش خستگی کاربران عادی YouTube کمک کند.
یوتیوب همچنین اشاره کرد که بسیاری از برنامههای تلویزیونی رایگان با وضوح بالا 1080p با صدای فراگیر 5.1 در دستگاههای پشتیبانیشده در دسترس هستند.
پخشها امروز از طریق مرورگرهای وب، دستگاههای تلفن همراه و تلویزیون متصل از طریق برنامه YouTube TV در دسترس کاربران ایالات متحده خواهند بود. میتوانید فهرست کاملی از نمایشها را از طریق YouTube.com/freeshows ببینید.