
Zeals، یک استارت آپ مستقر در توکیو که به مشاغل اجازه می دهد تا از طریق برنامه چت خود با مشتریان ارتباط برقرار کنند، روز پنجشنبه گفت که 27.2 میلیون دلار (3.5 میلیارد ین) دارایی و 11.6 میلیون دلار (1.5 میلیارد ین) بدهی ارائه کرده است. این شرکت بدون افشای برآورد خود گفت که آخرین دور کل بودجه خود را به 41.4 میلیون دلار می رساند.
JIC Venture Growth Investments تامین مالی سهام سری E را با Z Venture Capital، یک بخش سرمایه گذاری خطرپذیر از Z Holdings، Japan Post Capital و Salesforce Ventures مدیریت می کند. بانک میزوهو و گروه مالی میتسوبیشی UFJ نیز به تامین مالی بدهی آن پیوستند.
تجارت مکالمه، اصطلاحی که توسط کریس مسینا، کارمند سابق اوبر در سال 2015 ابداع شد، به کسب و کارهای آنلاین اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را از طریق برنامه های پیام رسانی و چت مانند WhatsApp و Facebook Messenger بفروشند. همهگیری ویروس کرونا، اپلیکیشنهای پیامرسان را به محیطی برای روابط شخصی، تجاری یا کاری تبدیل کرده است.
طبق گزارش Juniper Research، انتظار میرود بازار جهانی چت، که به عنوان تجارت چت یا بازاریابی چت نیز شناخته میشود، تا سال 2025 به 290 میلیارد دلار افزایش یابد که از 41 میلیارد دلار در سال 2021، 590 درصد در چهار سال آینده افزایش مییابد. این مطالعه همچنین نشان می دهد که کشورهای آسیای شمالی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی تا سال 2025 بیش از 90 درصد از هزینه تجارت چت را به خود اختصاص خواهند داد.
Zeals که در سال 2014 تأسیس شد، در حال حاضر به بیش از 400 شرکت از جمله تویوتا، شیسیدو و NTT Docomo خدمات می دهد.

اعتبار تصویر: سخت کوشی
یوسوکه واتانابه، مدیر مالی Zeals به TechCrunch گفت که تجارت او با نرخ رشد پیچیده سالانه 139 درصد درآمد از سال 2017 رشد کرده است، اما او مبنایی برای این رشد ارائه نکرد. واتانابه همچنین گفت که میانگین نرخ تبدیل Zeals 9.6٪ است، به این معنی که تقریباً 1 از هر 10 مشتری که از سرویس چت Zeals استفاده می کنند، تراکنش را تجربه می کنند.
ماساهیرو شیمیزو، بنیانگذار و مدیر عامل Zeals گفت که این استارتاپ دارای طراحان ارتباطی است که از سازنده ربات بدون کد داخلی برای سفارشی کردن خدمات خود برای کاربران استفاده می کنند. شیمیزو افزود Zeals بر تبلیغات متمرکز است تا مشتریان خود را قادر سازد تا با جذب مشتریان بیشتر درآمد خود را افزایش دهند، در حالی که سایر رقبا عمدتاً خدمات پشتیبانی مشتری را ارائه می دهند.
آخرین دور به Zeals کمک می کند تا توسعه محصول جدید را تسریع بخشد، کانال های بازاریابی خود را متنوع کند و از گسترش در خارج از کشور پشتیبانی کند. شیمیزو به TechCrunch گفت که این شرکت قبل از همهگیری کووید، تجارتهایی در تایوان، تایلند و فیلیپین داشت، اما بهطور موقت از آن خارج شد. شیمیزو افزود Zeals بار دیگر در حال مذاکره با تعدادی از مشتریان برای ورود مجدد به خارج از کشور در آسیا و ایالات متحده است.