
Zenda، یک استارتآپ مستقر در امارات متحده عربی که میخواهد نحوه پرداخت صورتحسابهای مدرسه و نحوه مدیریت موسسات آموزشی را تغییر دهد، آفریقا را مرز بعدی خود برای رشد میبیند.
Zenda (Nexopay سابق) به TechCrunch گفت که قصد دارد در ماههای آینده از طریق مصر – سومین بازار آن پس از هند – وارد این قاره شود زیرا به دنبال رشد است و با سرمایه اولیه 9.4 میلیون دلاری تسریع شده است.
Zenda از طریق اپلیکیشن خود به والدین اجازه میدهد که هزینهها را مستقیماً به مدارس بپردازند، در حالی که با اجازه دادن به مدارس برای پذیرش و مدیریت پرداختهای آنلاین، هزینهها را سادهتر میکند. این بدان معناست که والدین دیگر مجبور نیستند فیش های سپرده بانکی را به عنوان گواهی پرداخت ارائه کنند، زیرا تمام تراکنش های Zenda به صورت بلادرنگ انجام می شود. این استارتآپ همچنین دارای یک گزینه تامین مالی داخلی است که با ساختار پرداخت انعطافپذیر، اعتبار هزینههای تحصیل را برای والدین فراهم میکند.
این استارت آپ در ژوئن گذشته توسط رامان تیاگاراجان و حسیب احمد، هر دو کارمند سابق McKinsey & Company، دومین سرمایه گذاری این دو، تاسیس شد.
تیاگاراجان گفت که Zenda از اولین استارتاپ فناوری اجتماعی خود به نام nexquare، یک سیستم مدیریت و تجزیه و تحلیل داده برای مدارس، معلمان و تنظیم کننده ها وام گرفته است. تیاگاراجان، که قبلاً خدمات مالی خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) مککینزی را رهبری میکرد، به TechCrunch گفت که اولین راهاندازی آنها به آنها کمک کرد تا بازار آموزش را در سطحی دقیق درک کنند که به آنها امکان میدهد راهحلی برای فینتک بسازند که به چالشهای پیش روی والدین و والدین رسیدگی میکند. مدارس پیرامون پرداخت و مدیریت شهریه ها.
تیگارایان گفت: شهریه مدارس بیشتر دستی است، در حالی که در موارد دیجیتالی، دست و پا گیر، گران و جنبه دستی دارد.
“با تمام دانشی که از تلاش قبلی خود داریم، بخش آموزش را درک می کنیم. بنابراین، ما یک برنامه کاربردی والدین محور داریم… همچنین عمیقاً در حال ادغام با مؤسسات آموزشی هستیم تا اصطکاک را برای والدین و مدارس از بین ببریم.

در بلندمدت، انتظار میرود که Zenda فراتر از هزینههای مدرسه رفته و سایر جنبههای مدیریت مالی شخصی را پوشش دهد. اعتبار تصویر: زندا
در میان سرمایه گذارانی که در دور افتتاحیه شرکت کردند، می توان به STV، COTU Ventures، Global Founders Capital و VentureSouq اشاره کرد.
احسان جواد شریک عمومی STV گفت: «رامان، حسیب و تیم یک شکاف غیرقابل حل در بازار و حمایت از خانواده ها در موضوعی که برای آنها بسیار مهم است، شناسایی کرده اند. با دیدن تسلط قوی آنها در چند ماه گذشته، نمیتوانیم بیشتر از این درباره Zenda هیجانزده باشیم. امارات متحده عربی خود بازاری بالغ بر 8 میلیارد دلار برای هزینه های آموزش خصوصی است و آنها به خوبی آماده هستند تا رهبری را بر عهده بگیرند.
Thiagarajan میگوید که از زمان راهاندازی آن، کاربران Zenda 20 برابر شدهاند، به طوری که این برنامه تا پایان سال گذشته به بیش از 100 میلیون دلار در حجم پرداخت سالانه توافق شده رسیده است. و این استارت آپ انتظار رشد بیشتری را در سال جاری دارد، زیرا گسترش خود را فراتر از امارات متحده عربی سرعت می بخشد و با استفاده از بودجه جدید که به بهبود محصولش نیز کمک می کند.
تیاگارجان گفت: بیشتر بودجه در حوزه توسعه بازار و تجربه مشتری استفاده خواهد شد.
در بلندمدت، انتظار میرود که Zenda فراتر از هزینههای مدرسه رفته و سایر جنبههای مدیریت مالی شخصی را پوشش دهد.
“ماموریت ما کمک به رشد خانواده ها است. ما تلاش میکنیم مدیریت پول را برای خانوادهها آسانتر کنیم و رفاه مالی آنها را فراهم کنیم… ما نیاز به محصولات خانواده محور ساده و سازگار را میبینیم.»