منو سایت

  • خانه
  • اخبار استارتاپ
  • ZMO.ai 8 میلیون دلار توسط Hillhouse برای ایجاد مدل های مد تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه می دهد

ZMO.ai 8 میلیون دلار توسط Hillhouse برای ایجاد مدل های مد تولید شده توسط هوش مصنوعی ارائه می دهد

 تاریخ انتشار :
/
  اخبار استارتاپ
تصاویر پس زمینه از جولای 1401

با پیشرفت‌هایی که در یادگیری ماشینی به دست آمده است، دیدن بدن‌هایی که به‌صورت الگوریتمی تولید شده‌اند که می‌توانند مانند افراد واقعی حرکت کنند و به طور واقعی صحبت کنند، غیرمعمول نیست. اکنون سوال این است که آیا استارت آپ هایی که چنین محصولاتی را ارائه می دهند می توانند به یک مدل کسب و کار پایدار دست یابند؟ برخی از آنها این پتانسیل را به نمایش گذاشتند و سرمایه گذاران را جذب کردند.

ZMO.ai که توسط تیمی از کارآفرینان چینی تأسیس شده است که سال‌ها در خارج از کشور تحصیل کرده و کار کرده‌اند، به تازگی دور 8 میلیون دلار سرمایه‌گذاری سری A را به رهبری Hillhouse Capital تکمیل کرده است. GGV Capital و GSR Ventures نیز در این دور شرکت کردند.

این استارت‌آپ تقاضای مناسبی از سوی شرکت‌های مد تجارت الکترونیک پیدا کرده است که به دلیل افزایش تعداد واحدهای ذخیره‌سازی (SKUs) یا سبک‌هایشان، با نوسان‌تر شدن سلیقه مصرف‌کننده، در تلاش برای استخدام و خرید مدل‌ها هستند. ZMO با استفاده از شبکه رقابتی مولد (GAN)، نرم‌افزاری را ایجاد کرده است تا با تعریف پارامترهای ساده مانند صورت، قد، رنگ پوست، شکل بدن و وضعیت بدن به آنها کمک کند تا مدل‌های کامل بدن مجازی ایجاد کنند.

الا ژانگ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران و مهندس سابق ZMO، گفت: «به طور سنتی، کل چرخه تولید لباس از طراحی، انتخاب پارچه، ساخت مدل، مدل سازی تا عرضه واقعی قفسه دو تا سه ماه طول می کشد. و اپل

ما در حال معکوس کردن و کوتاه کردن این روند هستیم. [Customers] اکنون می توانید یک لباس را با قرار دادن آن بر روی یک مدل مجازی که می توانید در وب سایت قرار دهید آزمایش کنید. او به تک‌کرانچ گفت: «پس از دریافت سفارش‌ها، مشتری تجارت الکترونیک می‌تواند تولید را آغاز کند. آن‌ها همچنین می‌توانند با آزمایش آن بر روی مدل‌های مجازی مختلف، آزمایش کنند که چه نوع افرادی مناسب یک محصول خاص هستند.

جای تعجب نیست که اپراتورهای مد تجارت الکترونیک ZMO و ابزارهای مشابهی را برای صرفه جویی در هزینه پیدا می کنند. ژانگ می گوید که شرکت او در ابتدای بحث با غول مد سریع شین است که روزانه 2000 تا 3000 محصول جدید را در مورد همکاری احتمالی عرضه می کند.

تصاویر پس زمینه از جولای 1401

تصویری از ویدیوی ZMO تولید شده توسط هوش مصنوعی

پیش از این، Surreal، یک استارت‌آپ مبتنی بر Sequoia در شنژن را پوشش دادیم که روی رسانه‌های مصنوعی نیز کار می‌کند تا جایگزین افراد در عکس‌های سبک زندگی و دیگر سناریوهای تجاری شود. این تجارت با ضربه زدن به صادرکنندگان تجارت الکترونیک چینی که همه گیر کووید-19 تحت کنترل شدید مرزی قرار گرفت، در یافتن مدل های خارجی با مشکل مواجه شد، علاقه زیادی به این تجارت جلب کرد.

در آینده، ZMO همچنین قصد دارد GPT-3 را پیاده‌سازی کند که از داده‌های بزرگ و آموزش عمیق برای تقلید از مدل‌های زبان انسانی برای ایجاد سخنرانی‌های مدل استفاده می‌کند. هر چقدر هم که ترسناک به نظر می رسد، این ویژگی تولید سریع و ارزان ویدیوهای TikTok را برای تبلیغ محصول برای شرکت های تجارت الکترونیک آسان می کند.

طبق گفته راجر این، که در Evernote کار کرده است، شرکت‌های تجارت الکترونیک به طور متوسط ​​حدود 3 تا 5 درصد از ارزش ناخالص سالانه کالاهای خود (معیار تقریبی فروش، معمولاً به استثنای بازپرداخت و بازپرداخت) را برای عکاسی خرج می‌کنند. قبل از تأسیس ZMO با Zhang، تجارت الکترونیکی فرامرزی داشته باشید.

«تصاویر نقش بزرگی در افزایش فروش تجارت الکترونیک دارند. مسئله این است که [sales] چرخه کوتاه است، اما هزینه تصاویر بالا است، “یین گفت، و افزود که این هزینه برای شرکت های مد سریع می تواند حتی بالاتر باشد. هدف ZMO کاهش هزینه عکسبرداری به 1% GMV است.

در حال حاضر، 80 درصد از مشتریان ZMO در چین مستقر هستند، اما امسال این شرکت در تلاش است تا با استفاده از تزریق مالی جدید خود، مشتریان بیشتری را در خارج از کشور جذب کند. این استارتاپ که با تیمی متشکل از 30 کارمند کار می کند، دارای 30 مشتری “متوسط ​​و بزرگ” از جمله Chicv است که توسط Tencent، یکی از رقبای متعدد Shein، و بیش از 100 مشتری “کوچک و متوسط” مانند فروشندگان dropshipping پشتیبانی می شود.

دیگر بنیانگذاران ZMO عبارتند از Ma Liqian، Ph.D. در زمینه بینایی کامپیوتر، که از KU Leuven در بلژیک فارغ التحصیل شد، و یانگ هان، که قبلا در Tencent و SenseTime به سبک هوش مصنوعی کار می کرد.