
بازار تجارت الکترونیک آمریکای لاتین در دو سال گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و قرار است تا سال 2025 اندازه آن دو برابر شود و به بیش از 100 میلیارد دلار برسد.
و مانند ایالات متحده و جاهای دیگر، مشتریان LatAm انتظار دارند وقتی سفارشی را به صورت آنلاین ثبت می کنند، با دقت و سرعت به خانه هایشان برسد. این بدان معناست که برندها و خرده فروشان برای انجام کلیه سفارشات تجارت الکترونیکی به نیروی کافی نیاز دارند.
اینجا زوبال می آید. این شرکت مستقر در مکزیکوسیتی بازاری را برای مشارکتکنندگان نرمافزار و کنسرت ایجاد کرده است تا به دو حوزه رسیدگی کند: فراهم کردن خردهفروشان با کارگران برای انجام این سفارشها و ارائه راهی انعطافپذیر برای کارگران مستقل برای کسب درآمد منظم.
بنیانگذاران آلیسون کمپبل و سباستین مونرو این شرکت را در سال 2018 راه اندازی کردند و می گویند زوبال در زبان اسپانیایی به معنای “پریدن روی کشتی یا بلند شدن” است. چشم انداز آنها این است که افرادی که تلفن هوشمند دارند با راه هایی برای کسب درآمد و بهبود کیفیت زندگی خود ارتباط برقرار کنند.
ما اولین بار در سال 2019 با این زوج تماس گرفتیم، زمانی که آنها 4.4 میلیون دلار جمع آوری کردند. در آن زمان، زوبال کمی متفاوت بود و به دنبال اتصال شرکتهای بزرگ با کارگران بود تا وظایفی مانند تحقیقات بازار، دریافت وام تلفن همراه یا انواع دیگر پاداشهای دیجیتال را بر عهده بگیرند.
امروزه این شرکت با Rappi، iFood و Cornershop رقابت می کند و با خرده فروشان از جمله مارک های مد، سوپرمارکت ها، فروشگاه های تخصصی و داروخانه ها برای اجرای سفارشات تجارت الکترونیک با استفاده از کارگران مستقلی که سفارشات را از خرده فروش یا انبار انتخاب و بسته بندی می کنند و سپس سفارش را تحویل می دهند، کار می کند. به مشتری.
پس از کسب 8 میلیون دلار در چندین دور در طول سال ها، زوبال با سرمایه گذاری جدید 40 میلیون دلاری در سری A به رهبری سرمایه گذاران QED بازگشت. سرمایه گذاران شرکت کننده همچنین شامل GFC، Felicis Ventures و Hans Tung از GGV Capital، به همراه سرمایه گذاران موجود از جمله NFX، کوین افروسی از Accel، Wollef و Maya Capital هستند.
عملیات زوبال در مکزیک آغاز شد و از آن زمان به کلمبیا، کاستاریکا و پرو گسترش یافت. با این تامین مالی جدید، این شرکت قصد دارد در توسعه فناوری سرمایه گذاری کند، عملیاتی را در برزیل و شیلی بسازد و برخی از محصولات و خدمات مالی تعبیه شده را راه اندازی کند. کمپبل به TechCrunch گفت که این شرکت در ابتدا به پرداخت قبوض، پرداخت های خرد برای بیمه و سایر مزایا، و سپس نحوه مدیریت هزینه های شروع کنسرت می پردازد.
“اکنون به عنوان گام بعدی، ما به دنبال این هستیم که چگونه می توانیم محصولات و خدمات مالی برای کمک به آنها بسازیم. [workers] آنها مشکلات خود را حل می کنند. ما میخواستیم فینتک روی میز باشد، بنابراین QED را به عنوان بخشی از سری A انتخاب کردیم، زیرا آنها تخصص لازم برای ساخت این محصولات مالی را دارند. آنها واقعاً در مورد قدرت بازار ما و اینکه چگونه میتوانیم آن را بهعنوان لایه دیگری برای ارائه مشارکت مالی ارائه کنیم، هیجانزده بودند.”
QED نیز مشتاقانه منتظر بود تا وارد کشتی شود. در بیانیه ای مکتوب، لورن مورتون، شریک QED Investors، گفت: “ما بلافاصله تحت تاثیر چشم انداز و عملکرد تیم Zubale قرار گرفتیم. رویکرد آنها به فرصتهای رو به رشد برای کارگران مستقل در منطقه یک گام بزرگ رو به جلو در شمول مالی است، و ما از راههایی برای افزایش این تأثیر در طول زمان الهام گرفتهایم.»
مونرو که برای تثبیت حضور شرکت در برزیل به برزیل نقل مکان کرده است، میگوید که زوبال در حال حاضر با سه تا از بزرگترین خردهفروشها کار میکند و 10 خردهفروش دیگر پیشرو است.
این شرکت در حال حاضر ده ها هزار کارمند در کنسرت هایی دارد که از بازار آن استفاده می کنند و طی دو سال گذشته ماهیانه 25 درصد رشد داشته است. علاوه بر این، 150 مدیر محصول و مهندسی وجود دارد که در مدت مشابه 40 نفر بود.
ما قراردادهایی را امضا کرده ایم که به شرکت اجازه می دهد تا سه برابر شود [growth] ماه آینده، “مونرو گفت. بنابراین تصور کنید که ما چه چیزی به دست آورده ایم و اکنون عملکرد ما بر روی برزیل و شیلی متمرکز شده است که فرصت بزرگی برای ما بوده است.